
Bas van Vuurde — Design Creative
Als designer werk ik aan campagnes en identities op locatie, op kantoor én vanaf het strand. Ik ontwerp digital design met ontelbare clicks, boekomslagen die half miljoen keer verkocht zijn en custom designs in een oplage van 1. Samen met andere ontwerpers, marketeers, strategen, copywriters, fotografen en web developers maken we de mooiste dingen en ondertussen breng en haal ik mijn dochter van school. Ik werk voor partijen met grootste dromen en kleine budgetten tot aan wereldwijde giganten.
Werkzaamheden
Identity design met een doorvertaling naar online.
Samenwerking
Michèle Margot — Fotografie
Just van Rossum — Logo animation
Mels Broekman — Website development
Just van Rossum — Logo animation
Mels Broekman — Website development



Delen van kennis
Impact maken begint wat mij betreft bij jezelf. Ik voelde een behoefte om iets terug te doen, en daarom geef ik met veel plezier gastlessen op diverse vakopleidingen. Talentontwikkeling zie ik als voeding voor een inspirerend cultureel klimaat en goed (kunst)onderwijs staat hiervan aan de basis.
Gastdocent en workshops
Wat maakt het bijzonder
Vrienden omschrijven me als iemand die zich uitspreekt voor de dingen waar ik in geloof. Daarbij, altijd vanuit de dialoog samen schaven tot het beste resultaat. In teamverband ben ik goed in het creëren van draagvlak voor nieuwe ideeën. Vol nieuwsgierigheid kijk ik naar wat er nog meer mogelijk zou zijn. Moeiteloos neem ik mensen mee om onverwachte invalshoeken te onderzoeken. Ook schakel ik makkelijk tussen verschillende lagen, behoeftes en budgetten.
Als ontwerper met een eigen onderneming is werk meer dan werk. Het is een deel van mijn identiteit. Door trouw te blijven aan de kernwaarden gedurende meer dan vijftien jaar heb ik een bedrijf gecreëerd met werk waar ik trots op ben. Mijn voordeel: de persoonlijke aanpak van een kleine organisatie in combinatie met een breed netwerk, met oprechte aandacht voor details die het verschíl maken.
De balans als zelfstandig ondernemer met een onvoorspelbare agenda vind ik door in mijn vrije tijd zoveel mogelijk offline te leven. Met plezier doe ik een bakkie in een van de koffiebars die Rotterdam rijk is en struin platenzaken af op zoek naar die ene klapper. Wat platen betreft maak ik die ook zelf onder de naam Colophon. Elektronische muziek gemaakt met analoge synthesizers en drumcomputers. Met mijn label Loop of Life breng ik vinyl uit in gelimiteerde oplage. Overal verkrijgbaar: van Londen en Parijs tot in Tokio, en ook gewoon op Spotify.
Ik houd er van om samen te werken in plaats van in opdrachtgeverschap. Door het vroeg betrekken van alle partijen kunnen we samen een overkoepelende strategie bepalen waaruit communicatie voortvloeit naar concept en design. Geen ontwerp voor target groups maar bereik van ménsen, in dialoog over wat mooi en eerlijk is.
Als ontwerper met een eigen onderneming is werk meer dan werk. Het is een deel van mijn identiteit. Door trouw te blijven aan de kernwaarden gedurende meer dan vijftien jaar heb ik een bedrijf gecreëerd met werk waar ik trots op ben. Mijn voordeel: de persoonlijke aanpak van een kleine organisatie in combinatie met een breed netwerk, met oprechte aandacht voor details die het verschíl maken.
De balans als zelfstandig ondernemer met een onvoorspelbare agenda vind ik door in mijn vrije tijd zoveel mogelijk offline te leven. Met plezier doe ik een bakkie in een van de koffiebars die Rotterdam rijk is en struin platenzaken af op zoek naar die ene klapper. Wat platen betreft maak ik die ook zelf onder de naam Colophon. Elektronische muziek gemaakt met analoge synthesizers en drumcomputers. Met mijn label Loop of Life breng ik vinyl uit in gelimiteerde oplage. Overal verkrijgbaar: van Londen en Parijs tot in Tokio, en ook gewoon op Spotify.
Ik houd er van om samen te werken in plaats van in opdrachtgeverschap. Door het vroeg betrekken van alle partijen kunnen we samen een overkoepelende strategie bepalen waaruit communicatie voortvloeit naar concept en design. Geen ontwerp voor target groups maar bereik van ménsen, in dialoog over wat mooi en eerlijk is.


Wat ik doe
+Strategie
- Businessinzicht / onderzoek
- Merkstrategie
- Positionering
- Online strategie
- Campagnestrategie
- Markt- / gebruikersonderzoek
- Naamgeving
- Merkstrategie
- Positionering
- Online strategie
- Campagnestrategie
- Markt- / gebruikersonderzoek
- Naamgeving
+Design
- Merk- / visuele identiteit
- Campagnes
- UX, UI & Interaction design
- Webdesign
- Service design
- Campagnes
- UX, UI & Interaction design
- Webdesign
- Service design
+Implementatie
- Design management
- Copy- / contentcreatie
- Fotografie
- Illustratie / Infographics
- Webdevelopment
- Film / animatie / sounddesign
- Copy- / contentcreatie
- Fotografie
- Illustratie / Infographics
- Webdevelopment
- Film / animatie / sounddesign
Opdrachtgevers




